Wednesday, May 9, 2007

Çilekli Pasta

Son zamanlarda takip ettiğim blograrı gezdiğimde harika pastalar gördüm. Bunun üzerine geçen hafta bir pasta yapmaya karar verdim. Yaptım ama kreması hoşuma gitmediği için ve görünüşü hoş olmadığı için yayınlamadım. Başka bir deneme yapmaya karar verdim ve sonunda başardım.
Bu pastanın kreması bir harika oldu. Kremanın tarifini Bizim Pastane blogundan aldım. Kremayı yapması çok uğraştırıcı daha doğrusu zaman alıcı bir işlem. Zamanınız varsa mutlaka deneyin derim. Sonunda çok hoş bir tat ortaya çıkıyor. Taban içinde klasik tart hamurunu tarifini kullandım ama yumuşak olması için süt koydum. Tart hamuru için bazen yumurta sarısı da kullanıyorum. Her iki tarifte güzel oluyor bence.
Pastayı ben küçük porsiyonda yaptım. Sizlere tarifi 22 cm lik kelepçeli kalıba uygun vereceğim.

Malzemeler

Taban İçin;

Bir bardak un
1/4 bardak pudra şekeri
100 gr tereyağı
1/4 bardak kakao
2 kaşık su ya da süt


Kreması İçin (kaynak: Bizim Pastane)

2 kutu krema (400 ml) (tikveşli marka kremayı tavsiye ederim)
2 Tepeleme yemek kaşığı süzme yoğurt (ekşi olmayanlardan kullandım ben)
160 gr beyaz çikolata
Yaklaşık 30 tane çilek

Yapılışı

Gece bir kutu kremayı ocakta çok az ısıtın. (yaklaşık 38 dereceye kadar)
Bir kapta üzerine 2 kaşık süzme yoğurdu karıştırıp, kabın ağızını yarı bir yerden hava alacak şekilde kapatın. Bu karışımı sabaha kadar, ben 9 saat beklettim, bekletin.
Beklettiğiniz kremanın ağzını iyice kapatarak buzdolabında 3 saat kadar bekletin.
Başka bir kapta diğer kutu kremanın yarısını kaynatın.
Ocaktan alıp içine parça parça çikolatayı koyun ve eriyinceye kadar karıştırın.
Bu karışımıda buzdolabına alın.
Kalan kremayıda çırpıcı ile en az 3 dakika çırpın. (ben içne krema şertleştiricide koydum)
Bu kremayı da buzdolabında bekletin.

Taban için

Yağı, şekeri, sütü karıştırın. (Mikser kullanmak işinizi kolaylaştıracak)
Yavaş yavaş önce kakaoyu sonrada unu katıp hamuru yoğurun.
(Tart hamurunu elde ettikten sonra ben hep buzdolabında bir sğre bekletirim.)
Bu hamuru kelepçeli kalıba eşit seviyede yerleştirin.
Üzerine pişirme kağıdı onunda üzerine kuru fasulye koyarak ağırlık yapın ve önceden ısınmış 160 derecelik fırında 15 dakika pişirin.
Üzerindeki ağırlığı alın ve 15 dakika kadar daha pirin.

Taban soğuduktan sonra başları keşilmiş çilekleri tabanın üzerine yerleştirin. Kenarlarına koymak için yarıya bölün çilekleri.
Bütün krema karışımlarını buzdolabından çıkarıp karıştırın ve çileklerin üzerine düzgünce yayın.
Buzdolabında soğuttuktn sonra servis edebilirsiniz.

Uzun bir süreç ama tadı hoş oluyor. Çalışmayan arkadaşlarıma yapmalarını tavsiye ederim.

Afiyet Olsun...

Copyright © 2007; Metnin ve fotoğrafın her hakkı saklıdır. İzin alınmadan ve kaynak gösterilmeden hiç bir yerde kullanılamaz

No comments:

Post a Comment