Wednesday, May 2, 2007

Tahinli Ispanaklı Mini Börek


Bu aralar hep tatlı yapıyordum. Kardeşimde abla uğrayacağım sana o böreklerinden yapar mısın deyince börek yapmaya karar verdim. Hazır yufkayla yapılan börekleri severim ama el açması bir başka oluyor. Zahmetlide olsa vakit var ise el açması börek yapmaya çalışıyorum. Başka bir açıdan bakarsak börek açmak strese de iyi geliyor. Tavsiye ederim. :)
Böreğin hamurunun tarifini teyzem vermişti. Emine Beder'in tarifiymiş.
Tadı konusunda garanti verebileceğim ve bir yedikten sonra tok olsanız bile bidaha yiyebileceğiniz bir börek.
İçi için her türlü malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben her seferinde başka tatlar deniyorum. Geçen gün yaptığım tahinli elma sepetinin sevilmesi üzerine daha önce bir blogta okuduğum (ama hangisi olduğunu hatırlayamadığım) tahinli ıspanaklı iç kullanmaya karar verdim. Hem de kavanozdaki tahin her buzdolabını açışta benden birşey yap dye gözlerimin içine bakıyordu. :))

Malzemeler (40 tane mini börek)

Börek Hamuru İçin;

1 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
1/2 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta
Tuz
Alabildiğince un
Açarken nişasta

İçi İçin;

300 gr ıspanak
3 soğan
Kırmızı pul biber
6 Çorba kaşığı tahin
Tuz

Ayrıca börekler pişmeden üzerine dökmek için 200 gr eritilmiş margarin.
Ben yarım bardak sıvı yağ kullandım önce sağlık diyenlere tavsiye ederim.

Yapılışı

Önce içi hazırlayın.
Soğanları ince ince doğrayıp az sıvı yağ ile pişirin.
Üzerine doğradığınız ıspanakları koyun.
Pişince tuz ve bol kırmızı pul biberi atın.
Hamuru hazırlayana kadar soğumaya bırakın.

Derin ve büyük bir kapta su, yumurta, sıvıyağ, süt ve tuzu koyun ve bir kaşıkla karıştırın.
Azar azar unu ekleyerek karıştırmaya devam edin.
Hamur kıvmını alana kadar un ilave edin ve iyice yoğurun.
Hamuru 3 parçaya ayırın.
Her bir parçayıda 15 (ilk açmayı deneyeceklere 10 parça) parçaya ayırın.
Açacağınız yere nişasta serpin ve her parçayı eliniz büyüklüğünde açın.
Açtığınız parçalrın arasına nişasta sürerek 15 parçayı üst üste dizin ve geniş, ince bir daire biçimde bunu açın.
Açtığınız hamuru ortadan ikiye bölün.
Suyu kaşıkla süzülmüş ıspanağı ve tahini karıştırın ve kestiğiniz parçaya ince bir şekilde kestiğiniz kısım boyunca koyun ve rulo yapın.
Ruloları fotoğraftaki büyüklükte kesin ve tepsiye yerleştirin.
Üzerine yağı dökün.
180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
Fırından çıkarınca 10 dakika fırın tepsisinde ılıtın.

Copyright © 2007; Metnin ve fotoğrafın her hakkı saklıdır. İzin alınmadan ve kaynak gösterilmeden hiç bir yerde kullanılamaz.

No comments:

Post a Comment