Wednesday, April 25, 2007

Kakaolu Kremalı Bisküvi


Geçen gün yaptığım kurabiyelerden sonra kurabiye tarzı birşey yapmayı düşünmüyordum ama; bu tarifi görünce dayanamadım. Negro bisküvisini çok seven biri olarak kremalı ve kakolu bir tarif görünce biraz değiştirerek uyguladım. Basit bir tarif ve yapılış süresi kısa. Piştikten sonra tek dediğim bisküvileri biraz daha ince yapsaydım daha iyi olurdu demek oldu ama; tatları harika!

Malzemeler

Bisküvisi için;

1 yemek kaşığı tereyağ (30gr)
1 yemek kaşığı yumuşak margarin (30gr)
3 yemek kaşığı çırpılmış yumurta
1/4 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı un (ben 2-3 yemek kaşığı, göz kararı oldu biraz:)), daha ekledim)
2 yemek kaşığı kakao (yoğun tat için daha çok koyabilirsiniz)
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
1 fiske tuz

Kreması için;

1 yemek kaşığı tereyağ 30 gr (gr ayarını yapmak iöin küçük paketlerde almanızı tavsiye ederim)
1 yemek kaşığı margarin 30 gr
1 çay kaşığı vanilya
1 çay kaşığı badem esansı (olmasada olur)
1/2 bardak pudra şekeri
1 tatlı kaşığı un

Yapılışı

Yağları şekerle 1-2 dakika mikserle karıştırın.
Üzerine yumurtayı koyup biraz daha karıştırın.
Daha sonra diğer malzemeleri de ekleyip karıştırarak hamuru oluşturun.
Tepsinin üzerine yağlı kağıt koyun ve üzerine kiraz tanesi kadar hamuru ellerinizle yuvarlayıp kağıdın üzerine aralıklarla dizin.
Tabanı düz bir bardak alın. Bir tabağa pudra şekeri koyun ve bardağın tabanını önce pudra şekerine sonra da dizdiğiniz her tanenin üzerine bastırın. Mümkün olduğunca ince bisküviler oluşturun. İsterseniz şekillendirin.
Önceden 150 derecede ısıtılmış fırında 8 dakika (ince kurabiyeler için yeterli) pişirip, bisküvileri tepside soğutun.

Başka bir kapta krema için olan malzemeleri 4 dakika kadar iyice çırpın.
Soğuyan bisküvilerin arasına koyun.

Afiyet olsun!

Copyright © 2007; Metnin ve fotoğrafın her hakkı saklıdır. İzin alınmadan ve kaynak gösterilmeden hiç bir yerde kullanılamaz.

No comments:

Post a Comment