Saturday, April 28, 2007

Tahinli Cevizli Elma Sepeti

Kalorisi fazla ama mütiş bir tat. Ceviz, tahin ve elma birleşince lezzet de kaçınılmaz oldu.
Son zamanlarda neredeyse büyük kalıplarda hiçbir yemek veya tatlı,tuzlu çeşitleri yapmaz oldum. Küçük porsiyonlarda pişirme kalıpları, kaplar kullanıldığında servis pratik ve kalori alımı daha az oluyor. Bunun yanı sıra kişi sayısına göre malzemeyi ziyan etmeden birşeyler hazırlamak mümkün.
Malzemeler (6-8 küçük tart için)
Taban İçin;
200 gr un
120 gr yumuşak margarin (ben yarıyarıya tereyağ ve margarin koydum)
50 gr pudra şekeri
1 yumurta
1 paket vanilin
1 fiske tuz
İçi için;
50 gr ceviz
2 orta boy yeşil elma
1/2 su bardağı yağı alınmış tahin (kavanozun üstündeki yağı süzdüm dibine çöken tahini aldım)
4 tepeleme yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı tarçın
Yapılışı
Elmaları soyup rendeleyin.
Teflon bir tavada 1 - 2 kaşık su, elma rendesi, tarçın ve 2 kaşık pudra şekeri koyup, karışımı pişirin.
Soğumaya bırakın.
Cevizleri rondo ile doğrayın.
Üzerine elma karışımını, 2 kaşık pudra şekerini ve tahini koyup, yine rondoda karıştırın.
İçimiz hazırlanmıştır.
Yoğurma kabına margarini ve pudra şekeri alıp karıştırın.
Üzerine yumurtayı ekleyip karıştırmaya devam edin.
Vanilin ve tuzu ilave edin.
Azar azar unu ilave ederek hamuru yoğurun. (kıvamına göre daha da un koyabilirsiniz)
Tezgahın üzerine un sepin ve merdane yardımı ile 6-8 parça bezelere ayırdığımız hamuru daire biçiminde yarım cm den biraz az açın.
Açtığımız hamuru yağlanmış muffin kalıplarına koyun. Hamurun üzerine çatal ile delikler açın.
5 dakika önceden 150 derece ısıtılmış fırında pişirin.
5 dakika sonra hafif pişmiş hamurların üzerine karışımı koyun. (isterseniz üzerine hamurla şekilli süsler yapabilirsiniz. Ben çiçek yaptım.)
Kenarlarına yumurta sarısı sürün.
150 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.
Soğuyunca servis yapın.
Afiyet Olsun!
Copyright © 2007; Metnin ve fotoğrafın her hakkı saklıdır. İzin alınmadan ve kaynak gösterilmeden hiç bir yerde kullanılamaz

No comments:

Post a Comment