Friday, April 20, 2007

Kolay Kalp Tart


Yapımı çok kolay ve lezzetli bir tart. Aslında yapmaya pek niyetim yoktu ama; elimdeki son kalan vişneleri kullanmak adına yaptım.
Normalde insanlar kıyafet alıp sonra kıyafete uygun ayakkabı alır. Ben ise ayakkabı alıp ona uygun kıyafet alanlardanım. Yeni yeni farkediyorum ama; bunu yemek yapmak içinde kullanıyorum. Vişne var diye tart yapmak gibi...
Malzemeler

Taban

100 gr tuzsuz tereyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
4 çay bardağı un
1 yumurta
1 fiske tuz
1 çay kaşığı vanilin

Üst

Hazır dolgu kreması
Kremayı hazırlamak için 3 çay bardağı soğuk süt
Vişne taneleri

Yapılışı

Tereyağı çırpıcı ile 2-3 dakika çırpın.
Şekeri ekleyip çırpmaya devam edin.
Daha sonra yumurtayı ekleyip krema gibi olana kadar çırpın.
Un, tuz ve vanilyayı ekleyip hamuru yoğurun.
Merdane yardımıyla açıp yağladığınız tart (kalp şeklinde olanı kullandım) kabına yerleştirin.
Üzerine yağlı kağıt yerleştirip onun da üzerine ağırlık yapması için fasulye koyun.
15 dakika 150 derecelik fırında pişirin.
Daha sonra fasulye ve yağlı kağıdı alıp üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin.
Hazır dolgu kremasını ve sütü 2-3 dakika çırpın.
Soğumuş tart hamurunun üzerine kremayla süsleyin ve vişneleri koyun.

Afiyet Olsun!

Copyright © 2007; Metnin ve fotoğrafın her hakkı saklıdır. İzin alınmadan ve kaynak gösterilmeden hiç bir yerde kullanılamaz.

No comments:

Post a Comment